Діяльність

arrow down

Краудфандинг
в Україні

Венчурна
філантропія

Соціальні
інновації

Розвиток спільнот
та територій

«Спільнокошт» на платформі «Велика Ідея» був першим і лишається найбільшим в Україні онлайн механізмом колективного фінансування. Краудфандинг допомагає знаходити матеріальну підтримку для власних проектів серед своїх колег та прихильників. Спільнокошт виник як потреба підтримки творчих, медійних та освітніх ініціатив та розвивається, щоб фінансувати інновації в сфері IT технологій, відновлюваної енергетики та відповідального підприємництва.

Низові реформи, культурні метаморфози, інноваційні cтратегії, інвестиції в розвиток суспільства, реалізація задумів молодих професіоналів – таку мету несе у собі ідея заснування механізму Спільнокошт на платформі Велика Ідея.

Спільнокошт був заснований у 2012-му. За 4 роки на Спільнокошті різноманітні проекти підтримали близько 16 тисяч доброчинців на суму понад 6,4 млн грн.

Завдяки Спільнокошту було написано кілька сторінок історії нової України. У період Євромайдану краудфандинг допоміг статися революційному медіа – «Громадському телебаченню», зібравши більше 1 млн грн на виробничі витрати каналу. Ще один з проектів Євромайдану, який знайшов підтримку – «Вавилон’13» – документальний альманах, який об’єднав як знаних кінорежисерів, так і молодь.

Краудфандинг допоміг проекту «Надія потрібна всім» закупити тренажери в спортзал у Джанкої, а автору проекту, чемпіону Європи з бодібілдінгу Ніясу Ізмайлову, розробити спеціальний комплекс вправ для людей з особливими потребами.

Вже вчетверте за фінансуванням через Спільнокошт до людей звертається «Квиток до успіху» – проект, направлений на розвиток підприємницьких навичок у дітей, які потребують додаткової підтримки. Вже тричі проект «Громадське радіо» був профінансований Спільнокоштом на суму в майже 300 тис грн.

Краудфандинг на BiggggIdea.com – народна довіра громадським ініціативам:

Міські ініціативи: арт-пікнік Слави Фролової, резиденція для художників в Музичах, міні-фестиваль Зелена сцена в Чернігові, прикраси для дерев в Луцьку, тіпі для дітей в Уніжі);

Медіа-ресурси та кіноальманах (Громадське радіо, Babylon'13, Hromadske.tv, Korydor, Платформа);

Друковані видання (​Карика-Дурка, Журнал про фотографію 5,6, ​ ​​​Мандала, Арт-бук для медитацій, Казки які збирає маленька Маґдалена);

Презентації книжок (​Світло згасло в країні див, ​​​​​​​​​​Грицько Чубай. П'ятикнижжя);

Музика (перформанс в Берліні, запис синглу гурту Синя Вапа, кліп гурту Фолькнери);

Зігрітий Майдан в Києві;

Екологічні ініціативи (Зробимо Україну чистою!, ​​​​​​​​​​​​встановлення контейнерів для сміття в національному парку);

Соціальні проекти в Криму (​​​​​​​​​​​​​ігровий клуб для дітей в Інкермані, ​​​​​​​​​​​​​тренажерний зал для людей з обмеженими можливостями в Джанкої, ​​​​​​​​​​​​​скайп-медицина для смт. Совєтське);

Фестивалі та виставки (​​​​​​​​​​​​​театральний фестиваль Документ, ​​​​​​​​​​​​​кінофестиваль Ровер, ​​​​​​​​​​​​​​​​​​​​​​​урбаністичний фестиваль Конструкція​​​, сни про Львів);

Проекти підтримки підлітків (​​​​​​​​​​​​​літньо-природнича наукова школа київського ліцею, ​​​​​​​​​​​​​програма бізнес-навчання для підлітків у Львові, ​​​​​​​​​​​​​програма адаптації кримських підлітків у Львові, ​​​​​​​​​​​​​кіноклуб Бруківочка).

Краудфандинг в Україні: критерії якості проектів

Запускаючи краудфандинг в Україні, для нашої організації найважливішим було започаткувати критерії якості. Наш підхід полягав у виборі тих команд проектів, які розуміють, що відносини мережевого типу формуються на взаємодії, і не є приписами. Основні зусилля в консультації проектів, які прагнуть знайти кошти спільнокоштом, полягають в досягненні розуміння того, що дарування – це практика горизонтальних відносин, це підтримка регулярного діалогу з прихильниками. Цей підхід виявився дійсно корисним для всіх сторін.

Краудфандинг в колі однодумців створює продуктивний простір для роздумів про відношення до грошей і, що є найбільш важливим – дозволяє зрозуміти, що залучення коштів – це не про жебрацтво, а про взаємозв'язок і співпричетність.

Перегляньте актуальні проекти на Спільнокошті.

«Інвестор суспільства» – програма співпраці громадського та комерційного сектору. Вона запрошує компанії фінансувати проекти, що співзвучні стратегії їх розвитку. Згідно з дослідженнями, більша половина соціальних проектів підтримуються українським бізнесом непослідовно. У довгостроковій перспективі це не є вигідними ані для бізнесу, ані для сталого розвитку. Венчурна філантропія «Інвестор суспільства» – це можливість скеровувати ресурси на ті проекти, які створюють соціальні інновації у сфері інтересів компанії.

У 2014 році громадська організація «Ґараж Ґенґ» ініціювала довгострокову програму «Інвестор Суспільства», яка ставить за мету через формулу краудфандингу разом із підприємцями створювати нові і більш тривалі суспільні зміни.

Для росту бізнесу потрібні нові ідеї, сприятливий соціальний клімат, дієві рішення для подолання сучасних викликів. Основна відмінність програми «Інвестор Суспільства» від застарілих практик фінансування соціальних проектів – це можливість змусити кошти, надані неприбутковому сектору, «працювати» також для зміцнення бізнес-середовища. Так виграють усі. Саме тому «Інвестор Суспільства» вболіває за успіх соціально значимих новацій, які підтримує.

Венчурна філантропія – business for more than profit

Дослідження «Бізнес, керований цінностями», яке провела Львівська бізнес-школа УКУ, виглядає майже оптимістично. 90% найуспішніших компаній України здебільшого розуміють необхідність реалізовувати соціально важливі проекти. Однак «більше половини [50%] проаналізованих соціальних проектів належать до «розпорошених», фрагментарних, майже випадкових ініціатив, які в довгостроковій перспективі не є вигідними ані для бізнесу, ані для сталого розвитку суспільства», – говорять у дослідженні.

Більшість компаній без продуманої соціальної стратегії будуть продовжувати будувати спілкування зі своєю аудиторією, просуваючи комерційні пропозиції і створюючи можливості для зворотнього зв'язку в соціальних мережах. Такий підхід буде суттєво стримувати їхній успіх у роботі з персоналом, формуванні лояльності клієнтів та представленості в медіа, де сьогодні формується вагома частка репутації брендів.

Компанії, що перемагатимуть на цих аренах, застосовують сфокусовані соціальні стратегії, які (1) зменшують вартість або посилюють готовність своїх клієнтів платити, (2) допомагаючи своїм працівникам задовольнити запити на горизонтальність та активну співтворчість, (3) якщо завдяки інвестиціям творчі і суспільно значимі проекти втілюють рішення у сфері бізнесових та соціальних інтересів компанії.

Чому кошти, що йдуть на розвиток соціальних інновацій, стають інвестиційним ресурсом?

Компанії повертають соціальні інвестиції у формі власного репутаційного капіталу:

– визнання зусиль компанії та її безпосередньої фінансової участі в проектах людей, які поєднують технологічні, соціальні та екологічні підходи для подолання суспільних викликів

– ідентичність компанії у сфері соціальних інновацій окреслюється на підставі осмисленої і прозорої участі в розвитку сталих рішень, що водночас посилює бізнес стратегію організації

– відданість працівників та клієнтів компанії виростає внаслідок усвідомлення дотичності компанії до процесу формування сприятливого клімату в країні для інновацій та стійкого розвитку.

Завантажте програму Венчурна філантропія «Інвестор Суспільства»

«Велика Ідея» – платформа дієвих громадян, соціальних проектів та освітніх ідей. «Велика Ідея» пропонує набір інструментів для прагматичних ідеалістів, які хочуть розвиватися і готові втілювати свої задуми. Її робота здійснюється через наступні інструменти: «Спільнокошт» – народне фінансування проектів онлайн; «Можливості» – сервіс освітніх мікро-оголошень про гранти, стажування, школи, подорожі; «Практики» – медіа-журнал про соціальні інновації, відповідальне підприємництво, нові бізнес-моделі, екологічну свідомість, теорію змін.

«Велика Ідея» стартувала у 2009 році в період світової економічної кризи.

За 5 років роботи платформа «Велика Ідея» стала практикуючим медіа. Ми заохочуємо кожного бути винахідливим та добросовісним підприємцем. Через сервіси «Спільнокошт», «Практики» та «Можливості» ми передаємо досвід, який наша команда здобуває самостійно, та ділимося практиками відповідального підприємництва та здійснення культурного менеджменту в українському контексті.

Аудиторія платформи сьогодні – 100 000 унікальних відвідувачів в місяць. Ядро цільової аудиторії – свідома прогресивна громадськість, зацікавлена в позитивних змінах. Вік: 22-35 рр. Стать: жінки – 56%, чоловіки – 44%. Географія: Київ – 56%, Львів – 15%, Харків – 6%, Одеса – 5%, Дніпропетровськ – 3%, Донецьк – 2%, інші міста – 13%.

Найбільше сервісами «Великої Ідеї» користуються самонайняті та фрілансери (20%), такий самий відсоток – активних громадян та громадських організацій, працівників великих корпорацій та дієвих містян – 10%. Нашу аудиторію характеризують три якості – вони займаються самоосвітою, винаходять власну справу, і відчувають відповідальність за бажані зміни в суспільстві.

Медіа про соціальні інновації, відповідальне підприємництво та економіку спільного

За роки існування нашого медіа ми поширювали ідеї відповідального підприємництва, економіки спільного, реформ країн світу та навіть освоєння Україною космосу. Ми висвітлювали реальний досвід молодих бізнесменів, культурних діячів, політичних активістів.

Ми писали про стартапи, коворкінги і необхідність масштабної революції. Ми першими українською мовою писали про Банк часу, «підвішену каву», Б-корпорації, інформаційну дієту та персональну економіку.

В епоху інформаційного перенасичення ми стали більш обережніше відноситися до нових інформаційних хвиль, почали орієнтуватися на повільне читання, думки експертів, історії людей.

Сервіс «Можливості», запуск якого відбувся на початку 2014 року, став ресурсом з обміну освітніми оголошеннями. В «Можливостях» щомісяця з’являється понад 200 нових анонсів про гранти, стипендії, стажування, культурні подорожі.

В основі своєї діяльності «Велика Ідея» поєднує функції «вчитися» та «робити». Тут можна не лише читати і дізнаватися про нове, але і бути дієвим громадянином, долучаючись до підтримки проектів «Спільнокошту» та поширювати чи знаходити освітні програми через сервіс оголошень «Можливості».

Хороші вебсайти пропонують не контент, а досвід

Згідно з теорією дослідника Михая Чіксентміхайї, по-справжньому хороші вебсайти пропонують не контент, а досвід. На таких сайтах втягуєшся у захопливе «переслідування» і заглиблюєшся в процес навігації ресурсом. Ключовим для створення такого відчуття є добре узгоджене відчуття ритму, участі та очікування, поєднання яких також відоме як «течія».

Світові медіа, які у нашому фокусі: Stanford Social Innovation Review, Fast Company, Good.Is, Kickstarter, KissKissBankBank, 99U, Harvard Business Review, Monocle, Wired, TED.

Для втілення змін у суспільстві, нашим містам необхідне середовище, що працює за принципом постійного пізнання, взаємовідповідальності та обміну ідеями. Ми розробляємо програми для громад і професійних спільнот, проекти з активізації публічного простору, локальні та міжнародні мистецькі ініціативи. Ми практикуємо моделі співпраці для різних стейкхолдерів: «SundayБорщ» – проект міні-грантів від громади; «Свято Генерацій» – програма трансформації міста за сприяння місцевої влади і бізнесу; «Голос Вулиць» – урбаністичний фестиваль взаємодії креативного класу і місцевої громади.

Сучасне місто складається з багатьох вимірів. Саме тому для отримання добробуту всієї громади слід розвивати співпрацю між групами з різними інтересами. Компетенцією громадської організації Garage Gang є організація позитивних міських трансформацій.

Зазвичай такі процеси мають п’ять фаз: 1. створення зв’язків між різними секторами міської діяльності, 2. генерація ідей для розвитку потенціалу міста, 3. формування попиту на кінцеві творчі продукти та новаторські послуги, 4. заснування фізичних просторів-каталізаторів освітнього та інноваційного життя спільноти, 5. масштабування успішних моделей для більш швидкого втілення візії розвитку.

Творче місто – простір взаємодії

Новаторські проекти, що перебувають в пошуку вірних ідей для свого росту, досить часто потребують підтримки експертів зі сталого розвитку, а також налаштованих каналів співпраці з бізнесом та владою. В 2012 році ГО Garage Gang в партнерстві з Pact Inc. реалізувала програму «Крим Модерновий». Містянам і селянам Криму було запропоновано серію практик взаємодії: публічні творчі сесії «Голос Вулиць», міні-гранти «Sunday Борщ», проект художниці Алевтини Кахідзе «Можливо, диво!». В результаті програми ряд проектів молодих кримчан отримали фінансову, консультаційну та партнерську підтримку і були успішно втілені в місцевих громадах.

Взаємодія, що відбувається на основі партнерства як принципу розвитку, починається зі створення мережі зв’язків. В травні 2013 року команда Garage Gang взяла участь у ініційованій Центром сучасного мистецтва (CSM) у партнерстві з ЕСТА Холдинг серії мистецьких інтервенцій в рамках міжнародного проекту SPACES: «Архітектура спільного». Ми займалася фасилітацією «Міського форуму» – публічного діалогу між жителями Києва та великим бізнесом, під час якого відбувався пошук стратегій відновлення постіндустріальних просторів за допомогою культурних ініціатив.

Програма «Посилюй Добрі Рішення»: підтримка процесу оновлення міст і сіл України

«Посилюй Добрі Рішення». Ця серія заходів була націлених на взаємодію талантів, залучення ресурсів та спрямування енергії самоорганізації в життєздатні проекти для підтримки процесу оновлення міст і сіл країни. Результатом програми стануть онлайн-ресурси, громадські послуги, соціальні підприємства, урбаністичні рішення чи мистецькі інтервенції. Виклики, з якими ми стикаємося сьогодні в українських спільнотах, – багаторівневі, взаємопов’язані між собою і динамічні. Вони вимагають від нас активно і міждисциплінарно взаємодіяти, щоб створювати більш інноваційні рішення. Для пошуку таких рішень на початку 2014 року наша організація в партнерстві з Pact Inc. започаткувала програму «Посилюй Добрі Рішення». Ця серія заходів була націлених на взаємодію талантів, залучення ресурсів та спрямування енергії самоорганізації в життєздатні проекти для підтримки процесу оновлення міст і сіл країни. Результатом програми стануть онлайн-ресурси, громадські послуги, соціальні підприємства, урбаністичні рішення чи мистецькі інтервенції.

Чудові міста і сильні економіки можуть існувати тільки тоді, коли люди хочуть брати участь у їх створенні. Такий соціальний процес потребує одночасно і віртуальної інфраструктури, і фізичного простору. На кінець 2014 року громадська організація Garage Gang у партнерстві з національною бізнес компанією готує програму «Добре там, де ми є!», мета якої забезпечити участь широкої громадськості у заснуванні і життєдіяльності третіх місць, як нових міських «центрів тяжіння» для талановитих і активних громадян, які хочуть вчитись один у одного, створювати нові проекти і підтримувати різносторонні зв’язки в громаді.

Стратегічна співпраця

Якщо ви бізнес-компанія, громадська організація, міська рада або університет, та прагнете налагодити співпрацю з користю для своїх проектів, громад та України, звертайтеся до нас
[contact-form-7 404 "Not Found"]